SADRŽAJI O ODGOJU, RODITELJSTVU

Aktivnosti kojima se kod djece potiče razvoj grafomotoričkih vještina: modeliranje plastelinom, glinom, tijestom (pr. modlice za raditi kolače) šivanje, provlačenje vezice kroz rupice – zabijanje čavlića, nizanje elemenata na uzicu, konac (perlice, kuglice, tjestenina) hvatanje predmeta, materijala štipaljkama (za robu) igre papirom: gužvanje, rezanje škarama,......

  Dijete nije poželjno forsirati na aktivnost koju odbija, već je bitno pronaći način koji je njemu zabavan i motivirajući. Djetetu bi trebalo približiti pisanje i olovku kroz zabavne igre koristeći različite predmete, načine, teme. Na usvajanje vještine pisanja utječu različiti faktori. Dijete može odbijati......

Proces odrastanja je ujedno i proces razvijanja sve veće samostalnosti i preuzimanja odgovornosti za samog sebe. Prije ili kasnije, najčešće oko druge i treće godine djetetova života, iz djetetovih usta čut ćete riječ „ne“ što, između ostalog znači, da je dijete izašlo iz doba ranog......

O PROLJEVU I POVRAĆANJU ŠTO JE ŽELUČANA/CRIJEVNA VIROZA ? Želučana ili crijevna viroza je kratkotrajna, ali neugodna bolest tijekom koje grupa virusa nadražuje želudac i/ili crijeva sa tipičnim simptomima povraćanja, mučnine i proljeva. Mogu biti prisutni i jaki grčevi te povišena temperatura. Najčešći uzročnik je......

Prehlada je infekcija gornjeg dišnog sustava, uzrokovana virusima, najčešće blagog tijeka u trajanju oko tjedan dana. ŠTO JE PREHLADA ? prehlada je blaža infekcija nosa i grla, koja traje najviše tjedan dana uzrokuju je virusi i to najčešće adeno i rhino virusi mlađa djeca, koja......

Pažnja je usmjerenost mentalne aktivnosti na određene podražaje, ona je životno važna sposobnost s kojom se rađamo i koja se razvija s odrastanjem. Pažnja je proces koji nam omogućuje da se usmjerimo na važne informacije i na ono što nam je u danom trenutku područje......

RAZVOJ SPOZNAJE – prepoznaje osnovna svojstva predmeta i pojava neposrednim baratanjem, slušanjem, doživljavanjem i sl. – aktivno isprobava, istražuje; opipava, rastavlja, sastavlja – razlikuje dijelove od cjelina – prepoznaje predmet na temelju jednog njegovog pokazanog dijela – sastavlja cjelinu neke slike iz 2, 3 dijela......

Učenje kroz igru je prirodan dio djetetova razvoja. Sveopća prisutnost igre i tradicionalnih igara ukazuje na važnost ovog aspekta dječjeg učenja u razvoju djece. Od rane dojenačke dobi, preko djetinjstva, pa sve do odrasle dobi (npr. kroz sportske aktivnosti) o sebi i o svijetu učimo......

Djeca sama određuju trenutak kada će prestati piškiti i kakati u pelene. Kao i kod puzanja, hodanja i govora, djeca i u ovom slučaju slijede vlastiti vremenski plan. Uobičajeno je da se odvikavanje od pelena započinje u dobi od 18. do 24. mjeseca, odnosno kad......

U nastavku se prenosi tekst iz Priručnika za polazak u prvi razred,  dostupan na mrežnim stranicama www.azoo.hr. Polazak u školu je za dijete, a i njegove roditelje, jedan od važnih trenutaka u životu. Dijete ulaskom u školu postaje dio organizirane sredine, izlaže se sustavu procjenjivanja,......

PEDAGOGINJA ĆE ODRŽATI PREDAVANJE ZA RODITELJE  „PRIPREMA DJETETA ZA ŠKOLU“ U SRIJEDU, 01. TRAVNJA 2015., S POČETKOM U 17 SATI. Predavanje je namijenjeno roditeljima čija su djeca u godini prije polaska u školu (odgojne skupine „Mravići“ i „Loptice“ te program predškole)....

Ritual čitanja i pričanja ima važnu ulogu u životu djeteta predškolske dobi. Roditelj i drugi odrasli koji čita ili priča djetetu izgrađuje s djetetom osjećaj bliskosti i povezanosti. Dijete se osjeća zadovoljno jer mu je roditelj/odrasli posvetio vrijeme i pažnju. U trenucima kada dijete sjedi......

Važnost osjećaja i emocionalni razvoj djece Normalan emocionalni razvoj djeteta znači razvoj emocionalne sposobnosti da voli druge, stvara bliske odnose, prihvaća sve emocije kao dio života, ima dobru sliku o sebi i da se slaže s drugima u svakodnevnom životu. Ako emocionalan razvoj prolazi normalno,......

Odgajanje djece da postanu osobe koje će dobro iskoristiti svoje potencijale, koji će dobro misliti o sebi i drugima, traži svakodnevni napor, borbu roditelja, odgojitelja i učitelja oko donošenja različitih odluka. To je srž discipline. Cilj poučavanja djece disciplini jest razvoj samokontrole i produktivnog sudjelovanja......

– nekoliko savjeta – U stručnoj literaturi ističu se 3 pravila uspješne komunikacije: – djetetu morate dopustiti da svoje osjećaje izrazi bez prekidanja, ispravljanja, primjedbi i neslaganja. Svaka komunikacija ispod te razine ima negativan utjecaj. – izjave nemojte započinjati s “ti”, nego govorite o vlastitim......

Malo dijete zna ponekad udariti, ugristi ili povući za kosu svoje vršnjake ili stariju djecu pa i odrasle. Kad se takva ponašanja pojave do treće godine djetetova života, ona su poruka odraslima da djetetove potrebe nisu zadovoljene na pravi način. Dijete je još malo, govor......

Prenosimo tekst autorice Dore Kralj koji je objavljen na internet stranicama www.poliklinika-djeca.hr: “Stabilnost socijalne kompetencije doprinosi zdravom razvoju djece, izgradnji kvalitetnih odnosa s drugim ljudima i samim sobom. Socijalna kompetencija se često izjednačava sa socijalnim vještinama, no važno ih je razlikovati, unatoč nekim zajedničkim obilježjima.......

OBJAVLJENI TERMINI ZA INICIJALNE RAZGOVORE POVODOM UPISA DJETETA U VRTIĆ.

X